Welcome to my blog.. Enjoy your reading!! Keep smiling Ok!!! (^_^)

Ahad, 22 Mei 2011

story mory tnpa topik utama...(part 2)

Assalamualaikum.

semakin di hitung, semakin banyak. (sengal, kw kira, mmg r bertmbh..)
aku pun semakin pening. (spe suruh kw kire)
seriously, aq x tw nk gedik ape kt sini now.

Pagi tadi, aq start berlaman sesawang nih. gi la cek news about Tanah runtuh at Rumah anak yatim kat felkra semungkis. x jauh gak dri rumh aq nih. very2 tragedi n menggerunkan.
ksian kat depa. n takziah kpd ahli kluarga mereka yg telah meninggal dunia..

after wt research pasal trgedi tanah runtuh uh,, aq g la jaln2 kat blog pkcik, makcik, abang, kakak dan yag smeumur dgn aq dn yang ke bawah. macam2 den jumpa. yang paling menggemparkn adalah aq jmpa Gereja Terbesar di Dunia. agak2 korang la, ada kat mne tu?
if aq ckp kt Malaysia, korang cye x?
percaya la.... aq x tipu.
now, greja tu berada dalam pembinaan.
untuk tahu lebih lanjut, boleh la tengok DI SINI....

**************************

ok, now cite lain lak.

spnjang aq brjln jalan pd hri ini, mmg bnyak gangguan yg aq terima la.
dari pada kain,daun kunyit sampai la air oren.
??????

knpe la pelik2 gngguan yg aq trima an.
ye la, kjp2 mak aq pnggil, "SIDAI KAIN".
than "AMIK DAUN KUNYIT KAT DPN SELAI".
(mentang2 tnm swendiri dlm pasu je...)
n yg air oren tu mcm phm2 je aq dh haus giler nk minum, tbe2 dh de yg serve kn utk aq.
mmg bgus gler la.
heheheheheh
(seriously, aq ni bnyk songeh an.... sbo je lar....)

nk cer ni, now aq tgh exm mid year.. very2 la the pyh.
aq nymph exm. dh la aq ni jenis x suka bce buku. kalau suruh aq kira2, mmg seronok aq wt.
hehehe.
lg2 klau korng suruh aq kira duit.
mmg la aq melompt-lompt...
(mata duitn btol.... ok la, atleast aq jujur an...)

sjak akhir2 ni lak aq knal sowng dk laki yg gile lemah.
dh girl tu xnk terima kw, x yh r nk gedik2 ngis2 cm pompuan.
nymph seeehhh... x gentle langsong.

bile msj girl uh, bile time sdy, start r nk ngadu kt aq.
bg flying kick kang, mmg sia2 je hidup.
(gile ganas pmpuan nih...)
aq mmg x suka tgk lelaki ngis r...
nk ngis, lntk kw r. tp x yh r ngdu n soal soaln yg aq mmg x leh nk jwb.
g jila tnye girl uh.

huh! nsib r jntan uh mmbr aq, n dia mint kt mmbr aq yg cute tu...
(cute kew????????)
aq pn, redha je la...
tp aq x puas hati tol r..
lelaki tu lemah sngat. x pikir mse dpn langsung.
sdr la wahai sahabt bhwa mse dpn kw tu jauh lagi.
jgn nk musnhkn hidup bcoz of the girl yg xnk trima kw.
sila la phm yg dia sudh ada yg pnya ye...
x sush pn kan?

sush sngt, ko g la pndh jauh2 n jgn prnh sekali kali munculkan diri dpn girl tu.
phm?
tp after brthun2, korg jmpa blik, tu mknenye dia mmg jodoh kw.
xkan lari gunung di kejar...
so, please la berfikiran waras ye....

**************************

so, conclusion pd hari ini adalah, hidup ni ada mcm2 story.
manusia pula ada mcm2 ragam.
meskipun rambut sama hitam, tapi hati lain-lain kan...
jadi, renung-renungkan lah.

Selasa, 17 Mei 2011

To My Friends.......

kawan ku.
i'll never forget u.
even u at the next class.
u know what.
u r part of my best friend.

u r always with me when i'm down

when i can't accept that the one i love is ????????

i still remember the moment we spend time together.
study, lough n sad together.

u had love me a lot.

n i appreciate all of that.

thanks !

bcoz u have been my friend.

from the deep of my heart

i love u.
salah ke?
maaf.
saya tak sengaja menyayangi awak.
saya pun tak nak.
tapi hati ni pilih awak.
saya nak elak.
tapi saya tak mampu.
boleh awak tolong saya?
tolong terus sakitkan hati saya.
saya rasa ni jalan terbaik.
untuk saya berenti suka kat awak.
mesti awak boleh buat kan?
jadi,
tolong la saya....
maaf.
saya x mintak semua ni terjadi.
saya tak mampu nak halang.
kalau saya mampu,
dah lama saya berhenti menyukai awak.
saya harap awak paham saya.
bagi saya masa.
untuk benci awak.
saya harap bila saya dah x suka awak,
awak tak ganggu saya lagi.
saya pergi dulu.......
awak jaga diri ok......

Ahad, 8 Mei 2011

HAPPAY MOTHERS DAY>>>>>

MAK
.:*Selamat Hari Ibu*:.
Ilove you so much.
Sorry coz xda hadiah.
Hanya ucapan sebagai pengganti hadiah
DAN
Sebuah kejayaan di dunia dan akhirat.

Mak, jaga diri ok!
Jaga kesihatan.
I always love you.
Walaupun angah banyak buat silap kat mak, tapi angah tetap sayang mak.
Angah tahu, mak mahu melihat kejayaan setiap anak-anaknya.
I'm working on it now.
I'll try my best in Mid Year Exam tomorrow.
And I'll try my best in SPM at the end of this year.
Doakan anagah ye mak.
insyaalah, angah akan cipta kejayaan agar kita dapat kongsi kejayaan tu bersama.

LOVE YOU MOM!!!!!!
MuuuuAAhhhhh...........

Phonnye Berkecai

kerana tangan seorang wanita,
phon yang selama ni menjadi penghubung antara si gadis dan si jejaka semasa mereka berjauhan,
musnah begitu sahaja.

MASALAHNYA?

tak boleh ke jejaka tersebut mencurahkan perasaan cintanya kepada gadis itu sahaja?
kenapa mesti ada gadis lain?
kenapa?

Tak pernahkah jejaka tersebut pikirkan perasaan gadis yang di cintainya itu?
kenapa mesti melukakan hati gadis tersebut?
Pernah tak si jejaka fikirkan pengorbanan yang telah di buat oleh si gadis untuk dirinya?
Tergamak sungguh hati kamu ya wahai jejaka?

****************************************************

saat itu, gadis tersebut akan bertemu si jejaka setiap kali si jejaka bercuti.
Tapi entah di mana silapnya,
si jejaka telah melakukan kesilapan dan telah menghancurkan hati si gadis.
Sehingga si gadis menitiskan air matanya di suatu pagi.

Si gadis telah membaca mesej antara si jejaka dengan gadis yang lain.
Setakat sahabat biasa, hati si gadis tidak akan tergurus.
Tapi, mesej-mesej tersebut sangat-sangat mengguris hati si gadis.
Sekiranya tidak, masakan si gadis sanggup melemparkan phon si jejaka sehingga terbarai segala isi nya.

Apakah dosa si gadis terhadap si jejaka sehingga si jejaka tergamak mengguris hati si gadis?

********************

Kepada si jejaka, saya tak layak berkata apa-apa.
Tapi demi persahabatan,
saya harap kamu tidak akan menyesal sekiranya si gadis meninggalkan kamu.
Selama ini, peluang yang telah si gadis berikan,
kamu tidak manfaatkannya dengan sebaik-baiknya.

Beban kesakitan atas segala kesalahan kamu terhadap dia masih belum terubat sepenuhnya.
Kini kamu telah mengulanginya lagi.
sebagai seorang sahabat, saya turut merasai kesakitan yang di tanggung oleh si gadis.
Saya sangat-sangat tak sangka yang kamu sanggup mengulanginya lagi.

Sekiranya kamu tidak mampu memberi komitmen sepenuhnya kepada seseorang yang kamu cintai, lebih baik kamu jangan meminta agar si gadis menjadi hak milik mu.
kerana tindakanmu ini sangat-sangat mengguris hatinya.

Kepada si jejaka, saya harap tindakan yang bakal kamu ambil, kamu akan fikir sebaik-baiknya sebelum kamu melakukanya.

Kepada si gadis, aku akan sentiasa berada di sisi kamu untuk memberi kekuatan agar kamu mampu menghadapi segala dugaan ini.

Sebagai seorang sahabat kepada kamu berdua,
aku hanya mampu mendoakan yang terbaik untuk kamu berdua.


Hargailah orang-orang yang anda sayangi.......