Welcome to my blog.. Enjoy your reading!! Keep smiling Ok!!! (^_^)

Jumaat, 29 April 2011

Perasaan ni.......

Kalau boleh aku nak jadi seseorang yang tidak memiliki perasaan.
Agak-agaknye la kan, boleh x?????

Mesti la tak kan. Sebab ALLAH telah mencipta hambanya sebegini rupa.
Semua yang terjadi pasti ada sebab yang kita tak sangka-sangkakan.
Contohnya, bila kita ada perasaan, kita akan tahu untuk menjaga perasaan orang lain.
Tapi bagaimana pula dengan yang tidak pernah mengerhati hati dan perasaan orang lain???
Tepuk dada, tanya lah minda ok!

Aku tak paham la, kenapa aku boleh bagi kenyataan kat Nini yang aku taknak sayang orang.
Sebab bila aku sayangkan seseorang,aku akan kecewa.
DUSH!

*************************

Everytime patah hati.
Korang boleh tahan ke?
Aiyo... Aku tak sanggup kot.
Sakit sangat.
Dah Banyak kali rasa macam ni.
Nasiblah aku masih dapat berfikir dengan waras lagi.

Now, focus aku cuma pelajaran dan kerjaya serta masa depan.
Walaupun perasaan inginkan kehadiran "J" tu datang bertubi-tubi, aku tepis dugaan itu agar aku tak terlalu kecewa jika tak memilikinya.

Aku ada kata kat Nini aku just suka kat "J" je.
Aku tak nak sayang dia.

Cuba korang bayangkan, kalau kita dah semai perasaan sayang terhadap seseorang, tapi kita tak berpeluang untuk hidup bersama dengan orang tersebut.
Apa yang korang rasa lepas tu?
Kecewa sangat-sangat kan?

*******************

Andai satu hari nanti doa ku dimakbulkan ALLAH,
akan ku tunaikan janji ku untuk tidak sama sekali memandang yang lain.
Dia akan menjadi yang terakhir dalam hidup ku.

Harapan untuk bersama "J" sangat tinggi.
Tapi biarlah semuanya berlaku seperti biasa dulu.
Aku tak nak ada sebarang paksaan dalam sesebuah hubungan.
Biarlah dia datang secara neutral..
Lahir dari hati yang tulus untuk bersama ku.

Andai tiada jodoh antara kami,
aku
......REDHA......

Tiada ulasan: