Welcome to my blog.. Enjoy your reading!! Keep smiling Ok!!! (^_^)

Isnin, 21 Mac 2011

Rewang

3 hari berturut-turut cik pegi rewang kat rumah tauke kedai. jiran cik sebenarnye tu. Boleh tahan la penat dia. Tapi seronok gak coz dapat pengalaman baru. Tapi yang cik malas bile dengar mak cik-mak cik mengumpat. ohoi...!!!! Habit ni memang x leh buang agaknye.

Tapi yang paling x leh bla bile time kupas bawang. pergh..!!!! Memang sesi menangis beramai-ramai la. Pedih penye pasal, air mata ni keluar serupa macam orang tengah menangis. Macam baru lepas mati laki je rupa. hohoho.

Tapi yang paling syok mestilah pasal makanan. Antaranya, sambal ikan bilis yang di goreng garing bersama jering, masak asam melaka, ayam masak lemak, sambal belacan, sayur goreng campur, bakso dan macam-macam lagi lah. Gempak seih.... sape yang bace ni tapi x terliur, sah la korang ni kes x reti nk menikmati makanan. huhuhuh.

Rewang ni coz anak tauke tu kawin. dapat orang kelantan bhai. tapi bile dengar cerita, memang gempak la orang kelantan penye adat nih. gerun cik dengar. tapi yang xleh bla bile adik pengantin terpaksa jadi pengapit. sedangkan umur pengapit tu baru 16 tahun der. mula-mula cik tengok tu,ter kejut gak la. hahaha. tapi nak wat macam mana kan, dah xda orang lain nk di suruh jadi pengapit. nak xnak, paksa je la adik tu.

dan pada hari persandingan tu, cik kene jadi penanggah. so, dapat la bunga wne hijau (RM5) kat bahu kiri nih. huhuhu. seronok kot. hehehe. tap yang x syoknye, kene tayang muka la. muka cun xpe gak an. ni jerawat sane sini. pergh.. nasib lacik ni confident skit. kalau x, dah lame dah menyorok bawah meja ni.

anyway cik di sini ingin mengucapkan selamat pengantin baharu kepada pasangan tersebut. semoga hangpa berkekalan lah hendaknye sehingga ke akhir hayat. AMIN.....

Tiada ulasan: