Welcome to my blog.. Enjoy your reading!! Keep smiling Ok!!! (^_^)

Ahad, 14 Jun 2009

~nGeRi~

6/6/2009
time ni, dah hari ke dua aku akat kampung. kat Melaka ye..makcik- makcik aku ajak pegi mandi manda kat sagil. jagan taye kat mane sagil tu. sebab mase mula-mula nak pegi tu pown aku tak tau kat mana sagil tu.. rupa-rupanya kat J.B.. kat kaki gunung ledang.. memandangkan kalau kami balik Melaka, kami jadi macam pelarian. So kitorang ikut je la sedara kitorang pegi sagil..

Sebab ape aku cakap NGERI? sebabnya, time kitorang nak cari port untuk mandi(aku dan sepupu-sepupu ku)
tiba-tiba kami terdengar macm bunyi tembakan. bila kitorang tengok sekeliling, aku nampak ada pokok patah. pergh.. ngeri gila time tu.. seram pown ada gak. lepas selesai tengok pokok tumbang, kitorang teruskan perjalanan mencari port yang sesuai dengan ketinggian kami.. tiba di suatu kawasan, aku pown nampak sekumpulan orang ramai.. aku dah rasa tak sedap hati dah time tu.. dan ape yang aku harap-harapkan takkan terjadi telah terjadi.. Nak tau ape dia.. rupanya-rupanya ada satu pokok telah tumbang or patah(aku x pasti sangat) telah menimpa 2 girls yang tengah mandi kat situ.. sorang berdarah teruk dan aku dengar tangan nye patah. sorang lagi takde pape luka cuma aku tengok dia dah tak bermaya dah.. nak jalan pown kene ada yang memapah.. Nauzubillah..

lepas je tengok kejadian tu, kitorang berpatah balik aku tak jadi terus nak mandi. baik aku duduk dengan mak ayah aku dan makan.....

Tiada ulasan: