Welcome to my blog.. Enjoy your reading!! Keep smiling Ok!!! (^_^)

Isnin, 27 April 2009

merepek je kawan aku ni...(GILER)

hari ni time cikgu tak masuk kelas,niat dihati aku nak baca buku(nak cover jew..t klo de ckg lain sergah, aku dah ready buku kat tangan)tapi si Syaq ni asyik merepek tak tentu arah jew(kene sampok agaknya)sampai tak dapat aku nak bace buku. mulanya dia cite pasal si Halliz dia pastu tetibe jew ada pengumuman(ASSALAMUALAIKUM DAN MINTA MAAF KEPADA GURU YANG SEDANG MENGAJAR, DIMINTA MURID YANG BERNAMA SYFIQAH SYAHIRAH, DIMINTA PERGI KE PEJABAT SEKARANG DAN BAWA BEG ANDA SEKALI)pengumuman itu di ulang sebanyak dua kali. kebetulan nama budak tersebut sama dengan nama kami.(SYAFIQAH n SYAHIRA)so budak-budak kelas pown start ar buat perangai MONKEY MAGIK dia. selepas suasana kembali reda, si Syaq ni pown start ar cite mereng dia.

KENA PANGGIL

"Assalamualaikum dan minta maaf kepada guru yang sedang mengajar, diminta SYAFIQAH DAN SYAHIRA ke pejabat sekarang.di pejabat, kami di soal siasat oleh HALLIZ.

HALLIZ: syafiqah, adakah halliz di dalam blog anda itu adalah saya?

Syaq: ye cikgu.

HALLIZ: adakah blog nurishsyira.blogspot .com itu kamu punya?

SYAHIRA: ye...

HALLIZ: dramatisnya ayat kamu. adakah itu semua datang dari lubuk hati kamu?

SYAHIRA: (gile ke ape. hati aku ,mane ade lubuk. lubuk ikan pown takde tau. kalo tak caye leh cek sendiri)erm leh dikatekan cam tu gak.tapi cikgu, tu just luahan rasa jew....

HALLIZ: bagus sungguh ayat-ayat kamu di dalam blog tu, tapi kenapa kamu tak tulis macam tu dalam karangan yang kamu buat?

SYAHIRA: kelangkabut la cikgu..kalau time periksa, semuanya nak kena buat cepat-cepat. kalo lambat nanti tak sempat siap. tak pasal-pasal nanti gagal...

HALLIZ: erm...Syafiqah, kenapa kamu letak nama saya dalam blog kamu?

SYAQ: sebab say sayangkan cikgu sama macam say sayang mak saya. saya dah anggap cikgu cam mama saya pown..saya tak tau la kenapa saya leh jadi cam ni. semua ni terjadi sejak mimpi yang saya alami hari tu...

HALLIZ: sejak bila saya jadi mama kamu. saya kawin pown belom, ni kan pula dah mengandung. kamu dah gila ke apew?

SYAQ: (tertunduk kebisuan)

Syahira, aku tukar cite lain la pulak ye...

Hmm......



Di Zaman Tua

kelihatan afiq duduk di beranda di atas kerusi malasnya sambil membaca NEWS PAPER versi tulisan rumi.sambil membaca,sempat juga dia mengintai isterinya yang sedang memasak di dapur.afiq berkata:

AFIQ: cantik sungguh isteriku walau pun sudah berkedut seribu..

SYIRA: (tertengok-tengok. tu mengata aku latu..tu mulut tu dah terkumat kamit macam tengah baca mentera je dah tu...)setelah siap memasak, dia menuju ke suaminya."bang,jom pi makan. sayang dah siap masak dah."

afiq pun segera ke meja makan sambil di ikuti oleh syira.syira menghulurkan kepada afiq "koboan"(ni bahasa jawa) dan dalam kiraan tiga, afiq dengan tanpa menoleh kiri kanan, segera menjamah makanan yang di sediakan oleh syira dengan lahapnya.

SYIRA: "bang, makan tu slow-slow. nanti tertelan pulak gigi pasu tu karang...

afiq pown memperlahankan suapanya.
setelah selesai mencekik,syira pown membasuhkan tangan afiq.

AFIQ: sayang,lembut sikit basuh tangan abang tu..ha! lembut lagi lembut lagi..

SYAQ! STOP IT..MEREPEK JE LA KO NI..SYAQ: KO NI, TAK ROMANTIK LANGSUNG LA..CITE BARU NAK MULA NI..SYIRA: KEPALA NENEK KO..TAKDE MAKNENYA ROMANTIK TU DENGAN AKU...SYAQ: KO NI..SABAR LA KEJAP, BELUM HABIS LAGI LA CITE AKU...

CONTINEU...

SYIRA: abang ni..dah tua-tua pown nak manja-manja lagi..

AFIQ: ala..bukan ada orang tengok pown..budak-budak pown takde..kalo abang tak manja-manja dengan ayang, abang nak manja-manja dengan sape lagi...

SYIRA: ish abang ni..ade-ade je la....

TAMAT.........

AKU: bagus, syukur alhamdulillah...dah,ko jangan nak merepek lagi Syaq. kalo tak, siap la ko...
SYAQ: ye la...tu cikgu dah masuk dah pown tu.........

Tiada ulasan: